Sťažujete sa? Oberáte sa o šťastný život.

Sťažujete sa? Oberáte sa o šťastný život.
5 (100%) 4x

Sťažujete sa? Pevne verím, že po prečítaní článku, so sťažovaním prestanete. Pochopíte, ako sa oberáte o šťastný život. Priťahujete si totiž presne to, na čo sa obracia Vaša pozornosť. Na čo myslíte to posilňujete, na čo nemyslíte to oslabujete.

17.1.2018

V jedno sobotné ráno som išiel do obchodu a prechádzal som okolo pohostinstva. Bolo okolo deviatej hodiny a keďže bolo príjemné letné počasie, dvere do pohostinstva boli otvorené a niektorí páni postávali aj vonku. Za tú chvíľu čo som prechádzal okolo, som počul spŕšku sťažovania sa na všetko možné. Prevládala nespokojnosť s vládou a prácou.

Verte mi, že som mal sto chutí vojsť dovnútra, zatriasť s nimi a opýtať sa ich, či by nebolo efektívnejšie pomôcť doma manželke, alebo sa venovať deťom.

Na čo sa sťažujete vy?

Z môjho okolia si všímam tieto najčastejšie oblasti:

Zlé podmienky v práci, partner/ka, nadriadení, kolegovia, vláda, nízka mzda, niekto z rodiny, susedia, počasie, zákazníci, zamestnanci.

Všetko začína myšlienkou. To, na čo myslíte, čo hovoríte i to ako sa cítite. priťahujete k sebe s úžasnou presnosťou.

„Presne tak, ako spoľahlivo pôsobí zákon

zemskej príťažlivosti (gravitácie) na všetku fyzickú

hmotu na našej planéte, pôsobí spoľahlivo aj

zákon príťažlivosti na všetky vibrácie.“

Esther Hicks

Skôr ako sa úplne zahryznete do tohto článku, chcel by som upozorniť, že budem popisovať dlhodobé sťažovanie sa na niečo alebo niekoho konkrétneho. Ak si ráno zašomrete, že prší, to riešiť nebudeme. 🙂

V jednej knižke som sa dočítal, že ak sa sťažujete na niečo konkrétne, máte tri možnosti ako sa k tomu postaviť.

1.ZMIERTE SA S TÝM

2.ZMENEŇTE TO

3.CHOĎTE PREČ

VŠETKO OSTATNÉ, vrátane sťažovania sa, JE ŠIALENSTVO.

Sťažujete sa? Oberáte sa o šťastný život.

Či si to uvedomujete alebo nie, ste produktom svojich vlastných myšlienok. Na tomto vnímaní je postavený životný štýl pozitívneho myslenia. Ako myslím, taký je môj život. Ak chcem, aby som sa mal dobre, budem si vyberať tomu adekvátne myslenie.

Druhých nezmeníte, môžete zmeniť len seba.

Raz som si vo firemnej kuchynke pripravoval kávu, keď v tom prišla moja kolegyňa. Priam horela. Kedže som vnímavý človek, cítil som, že nie je v pohode a zlá atmosféra sa dala doslova krájať. Nedalo mi to a spýtal som sa jej, či je v priadku.

-„Volal mi môj bývalý. Vie ma vytočiť do nepríčetnosti.“ Spustila dávku sťažností na jeho osobu a dodala legitímnu otázku: „A teraz mi povedz, ako mám byť pozitívna?!“

Požiadal som ju, nech si predstaví stupnici od 10 po -10. Táto stupnica predstavuje jej emócie, pričom 10 sú najlepšie emócie ako radosť, láska, pohoda a -10 sú veľmi zlé emócie ako depresia a pod.

-„Predstav si ideálne ráno. Všetko podľa predstáv. Je pekné počasie, máš dobú náladu, dcéra funguje samostatne, pospevuje si… Kde sa nachádzaš na tejto stupnici?“

-„8 alebo 9.“

-„Doobeda Ti zavolá Tvoj bývalý. O koľko stupňov Ťa dokáže „zraziť“ telefonát Tvojho bývalého?“

-„Asi o 5.“

-„OK, to znamená, že sa nachádzaš na úrovni 3-4. Stále je to pozitívna úroveň. Koľko energie budeš musieť minúť, aby si sa vrátila na úroveň 8- 9?“

-„Neviem, asi nie veľa.“

-„Presne tak. Možno si pustíš obľúbenú pesničku, pôjdeš sa vyvetrať von, spravíš si kávu, porozprávaš sa s „gurum Mirom :-)“

Teraz si ale predstav ráno, ktoré nie je ideálne. Vonku je zlé počasie, Ty si zaspala, dcéra mrnčí a nechce ísť do škôlky, pančuchy, ktoré si si obliekla sú deravééééé. Na akej úrovni si?“

-„3, 2.“

-„Doobeda Ti zavolá Tvoj bývalý. O koľko stupňov Ťa dokáže „zraziť“ telefonát Tvojho bývalého?“

-„Ako som hovorila, asi o 5.“

„To znamená, že sa nachádzaš na úrovni -2. Už je to negatívna úroveň. Koľko energie budeš musieť minúť, aby si sa vrátila na úroveň 8- 9?

Už chápeš? Ty ho nezmeníš, môžeš zmeniť len seba! Začni si uvedomovať svoju energiu i svoju hodnotu. Tvojou úlohou je udržiavať si čo najlepšiu energiu. Úroveň 7-10. Keď Ti najbližšie zavolá Tvoj bývalý, tak sa už na to budeš pozerať novými očami. Možno Ťa už „nezrazí“ o 5 úrovní, ale len o dve. A príde chvíľa, keď SA ROZHODNEŠ, že jednoducho telefón nezodvihneš, pretože Tvoja energia ti bude cennejšia. Budeš si uvedomovať, že návrat na vyššiu úroveň energie Ťa stojí úsilie, ktoré môžeš využiť efektívnejšie.“

Cvičenie troch možností si môžete vyskúšať na akomkoľvek predmete Vášho sťažovania sa.

Sťažujete sa na tento štát, vládu, politikov?

1.Môžete to zmeniť? Môžete. Začnite aktívne pracovať v komunálnej politike a prepracujte sa do parlamentu – budete mať šancu.

2.Môžete sa s tým aj zmieriť? Môžete. V taktom prípade to už neriešte a pustite to z hlavy.

3.Môžete sa odsťavovať aj do inej krajiny? Môžete.

Všetko to bude VAŠE ROZHODNUTIE. Vaše rozhodnutie chrániť si svoju energiu, svoje myšlienky. Pretože na čo sa sťažujete, to si do života priťahujete. Viac a viac a viac.

Váš vonkajší svet je verným zrkadlom Vášho vnútorného sveta.

Pred časom som uverejnil blogový článok o tom, akých vodičov si priťahujeme. Poznám ľudí, ktorí neustále nadávajú na druhých vodičov. Niet divu – veď si ich stále priťahujú.

Sťažujete sa? Oberáte sa o šťastný život.

Na začiatku článku som napísal najčastejšie oblasti sťažností, s ktorými sa stretávam. Je snáď jasné, že drvivá väčšina je spojená s osobami. Príbeh s kolegyňou sa dotýkal problému dvoch bývalých partnerov. Koľko sa sťažujete na súčasného partnera, či partnerku? To čo teraz napíšem myslím absolútne vážne.

„Ak sa vo svojej mysli neustále sťažujete na svojho

partnera – akoby ste sa s ním už rozviedli.“

Dôležité slovíčko je neustále. Ako som spomínal vyššie, píšem o častom sťažovaní sa.

Čo s tým?

1.Prestaňte so šomraním, alebo sťažovaním sa na svojho partnera/ku. Ak si myslíte, že Vám to pomôže, tak ste na omyle. Pomohlo Vám to doteraz? Nie? Tak prečo v tom pokračujete?  Frflať je občas príjemné a zdanlivo nám to padne vhod, ale z dlhodobého hľadiska je to cesta do záhuby. Zmena Vás bude  stáť nejakú energiu, podľa toho v akom štádiu sťažovania sa nachádzate, ale bude stáť za to. Áno, myslím tým opustenie zóny komfortu.

2.Zoberte si papier a začnite si písať čo sa Vám na Vašom partnerovi páči. Každý deň dopíšte niečo nové. Tejto činnosti sa venujte minimálne mesiac.  Ak si napríklad napíšete: „Oceňujem, že môj manžel vie navariť fantastický guláš.“ povedzte mu to aj nahlas. Zvýraznite to a dajte mu to pocítiť. Nezištne, precíťte to a myslite to úplne vážne. Napríklad: „Drahý bolo by fajn, keby si v sobotu spravil ten svoj úžasný guláš. Lepší guláš som nejedla a už si na neho robím dlho chuť.“

Toto cvičenie si môžete vyskúšať pri akejkoľvek osobe, na ktorú sa sťažujete. Rodič, dieťa, kolega, šéf, sused….

3.Porozprávajte sa o predmete Vašeho sťažovania sa. Slušne. Môže sa stať, že zistíte, že Vaše sťažovanie je zbytočné a nezmyselné.

Mne osobne sa nepáčilo, keď moja manželka neustále pozerala po druhých ľuďoch. Keď sme sedeli v kaviarni alebo reštaurácii, tak sledovala okolie a bola to schopná robiť aj počas rozhovoru. Posadiť ju chrbtom k priestoru boli pre ňu hotové „muky.“ Vadilo mi to  a sťažoval som sa na to. Nič sa nedialo. V roku 2016 sme si obaja urobili Gallupov test silných stránok. Silnú stránku „ZVEDAVOSŤ“ má manželka na 2.mieste! To je proste ona – je to jej osobnosť. Sťažovať sa na to je nezmyslel, pretože by som potláčal jej podstatu. Ja mám na druhom mieste v top päťke silných stránok „KOMUNIKATÍVNY“. Je to podobné, ako keby sa moja manželka sťažovala na to, že sa rozprávam s ľuďmi. Dnes ju v tom podporujem, pretože aj vďaka tejto silnej stránke si rozbehla svoj biznis (Eva May Style).

 

Značná časť ľudí sa sťažuje na niečo alebo niekoho z minulosti. Haló, minulosť už nezmeníte, ale myslením v súčastnosti ovplyvňujete to, čo sa stane v budúcnosti. Ste doslova produktom svojich vlastných myšlienok. Takže, ak chcete zažívať viac a viac toho na čo sa sťažujete – nech sa páči, pokračujte v tom aj naďalej.

Na záver.

Myslite na to, čo chcete. Posilňujte to. Hovorte o tom, a na základe toho aj konajte. Sťažovanie je šialenstvo, ktoré Vás oberá o šťastie. Citát od Jamesa Allena to vystihuje fantasticky „…dobre hospodáriť vlastnými zdrojmi.“

Nie druhí môžu za to ako sa mám, ale ja sám.

Toto tvrdenie podlieha ochote a odvahe prevziať zodpovednosť za svoj život. Ak sa Vám tento článok nepozdáva a nesúhlasíte s ním, tak Vám odporúčam, stať sa nejaký čas pozorovateľom svojho okolia. Pozorujte (nie posudzujte) ľudí, ktorí sa permanentne na niečo sťažujú. Následne si položte otázku, či sa predmet sťažnosti mení k lepšiemu, alebo k horšiemu a na záver si skúste zhodnotiť, či to pomáha samotnému sťažovateľovi. O tom, že by ste mali začať od seba, nemusím hádam ani písať 🙂

Miroslav Zaťko

Podobné citáty:

 

 

forum Komentáre (0)
Zatiaľ sa tu nenachádza žiadny komentár.
message Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

*

collections_bookmark Podobné články

Pozitívne myslenie

„Môžete byť čím chcete, len keď v to s dostatočnou presvedčivosťou veríte a konáte podľa toho s vierou. Všetko čo myseľ dokáže vymyslieť a v čo verí, môže aj uskutočniť!“ Napoleon Hill

Zákon príťažlivosti

„Presne tak, ako spoľahlivo pôsobí zákon zemskej príťažlivosti (gravitácie) na všetku fyzickú hmotu na našej planéte, pôsobí spoľahlivo aj zákon príťažlivosti na všetky vibrácie.“
Esher Hicks

40 myšlienok, ktoré sa oplatí zaviesť do praxe

Už viac ako desať rokov sa venujem štúdiu a aplikovaniu pozitívneho myslenia. Prečítal som desiatky kníh, stretol som zaujímavých učiteľov, zúčastnil som sa niekoľkých kurzov, seminárov či prednášok. Dokonca sám som sa zaradil k tým, ktorí píšu, prednášajú a učia. Za ten čas sa mi pravidelne vynárajú myšlienky, ktoré sú v mojom živote dôležité, myšlienky ktoré ma formujú. Začal som si ich postupne písať a zastavil som sa na čísle 40. Myšlienky sú úmyselne neočíslované a prosím ich poradiu neprikladajte žiaden význam. Je možné, že ich po čase rozšírim. Stále sa totiž učím.